Вітаю Вас, Гість
Головна » 2014 » Лютий » 7 » Урок інформатики у 2 класі
12:59
Урок інформатики у 2 класі

Тема уроку: Алгоритми в нашому житті

Мета уроку: закріпити поняття алгоритм; навички створювати і виконувати алгоритми,   ознайомити з прикладами алгоритмів у нашому житті;

розвивати алгоритмічне мислення, кмітливість, уяву;

виховувати культуру навчальної праці при роботі з комп’ютером та бережне ставлення до техніки, відповідальність, самостійнісь.

 

Матеріали до уроку: підручники , картки із завданнями, ілюстративний матеріал до алгоритмів, комп’ютерна програма «Сходинки до інформатики», мультимедійна презентація.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, формування вмінь.

 

Хід уроку

 

І. Організаційна частина

Стали, дітки, підтягнулись,

Одне одному всміхнулись.

На урок старання не забудьте взяти,

Сіли всі рівненько,

Починаєм працювати.

 ІІ. Розминка

-        Як назвати п’ять днів тижня за порядком, якщо не можна використовувати їх назви та числа?

-        Як називається стіл школяра?

-        Як називається папір для стін?

ІІІ. Перевірка домашнього завдання та мотивація навчальної діяльності

1. Запитання до класу

 -         Що ж таке алгоритм?

-         Які алгоритми ми використовували?

-         А може хтось придумав свій алгоритм?

2.  Робота в групах «Так» і «Ні»:

         «Так» - довести, що алгоритми нам потрібні в навколишньому житті.

         «Ні» - довести, що ми можемо прожити і без алгоритмів.

ІV. Повідомлення теми та завдань уроку

          Ми прослухали доводи обох груп і сьогодні точно визначимо, чи використовує людина алгоритми в своєму повсякденному житті чи ні.

 V.  Фізкультхвилинка

Зараз будемо совою:

Покрутімо головою,

Ще й покліпаєм очима

І познизуєм плечима

VІ. Робота над темою уроку

1.    Робота з підручником «Алгоритми в нашому житті»          (с. 84)

Читання тексту вчителем. Бесіда за змістом прочитаного:

·         «Згадуємо про алгоритми із повсякденного життя»

Розгляньте малюнки. Склади алгоритм ранкового збирання до школи.

Пронумеруй малюнки за порядком (Завдання 1 , на картках)

·         «Згадуємо про алгоритми, які ми виконуємо на уроках»

-         Які алгоритми ми використовували на уроці математики?

Виконай алгоритм обчислення виразу, поданий у вигляді схеми (Завдання 2 , на картках)

-         А які на уроках інформатики?

Розглянь малюнки, та пригадай, які ще алгоритми ви виконуєте на уроках інформатики.

-         Давайте разом пригадаємо алгоритм вмикання і вимикання комп’ютера?

2.     Вправа асоціативний кущ « алгоритму переходу вулиці».

 

VІІ. Фізкультхвилинка

Я – маленький первачок,

Загорнувсь, мов їжачок,

Потім стану, мов жирафа,

Дотягнуся аж до шафи.

Пострибаю, мов зайча,

Політаю, мов грача,

Як берізка, погойдаюсь,

Відпочити постараюсь.

 

УІІІ.  Робота за комп’ютером
1. Повторення правил безпечної поведінки 

Гра "Так чи ні?”.

·        Роботу з комп’ютером починай, не чекаючи дозволу вчителя. (Ні).

o   Стіл завжди тримай у чистоті. (Так).

o   Якщо зголоднів, їж і пий за комп’ютерним столом. (Ні).

o   Екран витирай лише сухою серветкою. (Так).

o   Сміливо берися за розетки і всілякі проводи. (Ні).

o   Утомився? Поклади руки на клавіатуру і відпочинь. (Ні).

o   З комп’ютером працюй лише чистими рука­ми. (Так).

o   Щоб краще бачити, нахиляйся близько-близько до монітора. (Ні).

 

2.Інструктаж учителя.  Покрокові виконання завдань

 Ознайомлення з програмою "Дорога до школи".

           Одного сонячного ранку Петрик прокинувся в своїй невеличкій сіль­ській хатинці. Як завжди, він зробив зарядку, поснідав, склав шкільне при­ладдя у рюкзак і рушив до школи...

Та вийшовши на вулицю, хлопчик завмер від несподіванки. Він стояв на не­знайомій вулиці. Повз нього проносилися автомобілі. Все навкруги було зовсім не схожим на рідне село. Виявляється, вночі, коли хлопчик спав, веселий чарів­ник вирішив пожартувати з ним і переніс Петрикову хатинку у центр великого міста з багатоповерховими будинками і пожвавленим рухом автомобілів.

Тепер Петрик має знайти міську школу, подолати складний шлях, не по­трапити під машину і не заблукати у лабіринтах вулиць. Чарівник розміс тив пішохідні переходи таким чином, що користуючись ними, хлопчик обов'язково вчасно потрапить на уроки.

Петрик має суворо дотримува­тись правил дорожнього руху. Пере­ходити вулицю можна лише там, де на дорозі намальовано "зебру". Дій­шовши до неї, слід зупинитися і по­чекати, доки спиняться машини, про­пускаючи пішохода.

Ступаючи на проїжджу части­ну в не відведених для цього місцях, хлопчик ризикує потрапити під ма­шину. Переходячи дорогу, не треба зупинятися надовго, затримуючи рух машин. Не можна також, крокуючи тротуаром, надто близько підходити до проїжджої частини вулиці.

Знаючи правила, ти можеш допомогти Петрику швидко дістатися до шко­ли. Для цього користуйся клавішами-стрілками. Дорога до школи пройде повз театр, лікарню, завод, парк атракціонів. Доброї дороги!

3.      Самостійна практична робота учнів.

Учні самостійно працюють з програмою. Учитель за необхідності кон­сультує і надає допомогу.

ЗАУВАГИ ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ

 Програма "Дорога до школи" допомагає сформувати у дітей чітке уявлен  ня про те, що пішохід має переходити проїжджу частину вулиці тільки у спеціально відведених для цього місцях, позначених на асфальті "зеброю".                                                                      

 Ця програма також розвиває просторове мислення, дає змогу закріпити    навички роботи з клавішами-стрілками.                                                                                    

ІХ. Релаксація

4.      Фізкультхвилинка для очей «Совенята»

Сплять маленькі совенята,  (очі заплющені)

Раз! – розкрили оченята.

Подивилися навколо.        (кругові рухи очима)

Потім вгору і додолу.         (головою не рухати, тільки очима)

Оченята – блим, блим, блим!

Відпочити треба їм!

Вліво – вправо оченята

Повертали совенята.

Совенята будуть спати,

А ми будем  працювати.

5.      Продовження практичної роботи. Змагання "Хто швидше подолає шлях".

        

ІХ. Підсумок уроку

-         Чи сподобався вам сьогодні наш урок?

-         Що вдавалося найкраще?

-         В чому були труднощі?

-         Чи використовують люди алгоритми в повсякденному житті?

-         Наведіть приклади.

Х. Домашнє завдання

1.     «Спіймати» якнайбільше алгоритмів, які використовують мама, тато або ви самі.

2.     Дати відповідь на запитання  в підручнику на с.87.

Переглядів: 1691 | Додав: Наталі | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: